14 juli 2010

Het Nederlands Elftal bij ons voor de deur




Wat een luxe... Eerste rang bij de huldiging van Oranje gisteren in Amsterdam.
Ondanks dat we het verlies nog aan het verwerken zijn, hebben we toch fijne middag gehad. Onze voorspelling: over 4 jaar in Rio: finale Nederland - Brazilië!
Met dank aan Annelore voor de foto's!

20 mei 2010

Masterclass voor Delta Lloyd Inhouse dag groot succes


"Fantastisch format om een business case te verduidelijken"
Paul Medendorp, Raad van bestuur Delta Lloyd Groep.


Delta Lloyd Groep organiseert zo'n 4 keer per jaar een Inhouse dag waar studenten kennis kunnen maken met mogelijkheden binnen de Groep. Voor de Inhouse dagen werden een tweetal Masterclasses gecreëerd. Marielle Schouls, campus recruiter: "Studenten moeten binnen enkele uren een goed en gevarieerd beeld krijgen van de mogelijkheden. We wilden inhoud combineren met een leuke interactieve vorm". Een van de Masterclasses was een twee uur durende business case over ABN AMRO Verzekeringen. Deze Masterclass, die werd gepresenteerd door RvB lid Paul Medendorp geeft inzicht in de samenwerking met ABN AMRO.

Een student: "Deze inhouse dag was erg leuk en interessant. Ik ben al bij verschillende Inhouse dagen geweest, maar Delta Lloyd weet te verrassen met vorm en inhoud".

2 april 2010

Nieuw logo en huisstijl Mindgame



Zoals je wellicht al op de website hebt kunnen zien: Mindgame heeft een nieuw logo en een nieuwe huisstijl!

De propostie
Een play-off moet zo kernachtig weergeven wat je als organisatie nu werkelijk toevoegt. De nieuwe play-off 'activating people' geeft dat wij ons bezig houden met het activeren van mensen; het bereiken, beraken en bewegen van mensen. Communicatie is vaak zendergericht; wat willen we overbrengen, wat is onze boodschap? Maar alle communicatie is bedoeld om wat teweeg te brengen bij de ontvanger. De focus zou dus meer moeten liggen op de vraag hoe je de ontvanger gaat activeren. En dat is de kern van onze aanpak.

Uitstraling van het logo
Activeren betekent energie, vitaliteit en drive. Dat moet het logo dus ook uitstralen, zowel in vorm als kleur. De kleur staat voor energie, de ronde, vriendelijke en vrolijke vormen voor menselijke emotie. Het logo moest open en toegankelijk zijn, laagdrempelig. De gestyleerde denkwolk met de 'activatie knop' beeld het werk van Mindgame uit: mensen activeren. De activatie knop is afgeleid van de play button, wat weer een associatie met de game wereld legt.

Maar ook zakelijk
Speels, playfull en fun. Die uitstraling is te vinden in het logo volgens ons. Kleur gecombineerd met wit, dat staat voor zakelijkheid, rust en organisatie. Dat is een belangrijke combinatie, want al die fun en aantrekkelijkheid dient een zakelijk communicatiedoel. En dat staat bij ons voorop.

Cirkels
De bol of cirkel in het logo is een mooi stijlelement wat we verder gaan gebruiken in toekomstige communicatie. We zijn begonnen met mensafbeeldingen in de stand opgebouwd uit rondjes. Bolletjes bieden onuitputtelijke mogelijkheden. Mede dat maakt dat we de komende jaren nog veel plezier gaan beleven van deze nieuwe huisstijl.

3 maart 2010

Mindgame op Event 10

Mindgame staat op Event 10, dé vakbeurs voor de evenementenbranche. Of het nu om gaat om een beurs, een congres, een relatiebijeenkomst of een interne bijeenkomst, een Mindgame zorgt altijd voor zeer impactvolle interactie en communicatie met de deelnemers. De afgelopen 2 jaar hebben wij ruime ervaring opgedaan met live spellen in verschillende configuraties: intern en extern, van communicatie tot brainstorming, en van 4 tot 250 deelnemers. Op deze beurs zullen wij de verschillende mogelijkheden op dit gebied showcasen. Interesse? Registreer voor een gratis toegangsbiljet, en mail Julian voor een persoonlijke rondleiding langs onze spelformats op onze stand.

22 februari 2010

Game trekt honderden bezoekers op ABN AMRO WTT

Tijdens het WTT had ABN AMRO een eigen stand ingericht op het Tennisplaza. Mindgame heeft een game ontwikkeld om bezoekers de stand binnen te krijgen. Van 's-ochtends tot 's-avonds laat stonden twee energieke quizmasters klaar om het publiek naar binnen te loodsen en de game te presenteren. Ze kregen veel enthousiaste reacties van het publiek.

Inzet: Nederlands bekendste tennisser probeert de prijs, zijn eigen boek, te winnen.